سالهای اولیه زندگی جزء گرانبهاترین اوقات است که پایه ها و ستونهای لازم برای یادگیری و آموزش در مراحل بعدی زندگی را فراهم می سازد. اکثر محققین و متخصصین امر کودک و نوجوان بر این باور هستند که سن زیر ۶ سال زمان طلایی زندگی کودک است که در این سن کودکان بایستی از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار گیرند. در کودکان عادی به دلیل عدم وجود نقص یا مشکل در کودک،  معمولاً زیرساختها و زیربناهای یادگیری با حداقل مداخلات  به راحتی شکل می گیرد. یک کودک کم توان ذهنی و جسمی نسبت به یک کودک عادی نیازمند توجه خاص و ویژه تری در امر آموزش و تعلیم به خصوص در محدوده سنی زیر ۶ سال است. طراحی برنامه آموزشی ویژه کودکان کم توان ذهنی به خصوص در زمان طلایی کاری دقیق و پیچیده است که نیازمند مشارکت و همکاری گروههای گوناگون متخصصین است. درمانگران تخصصهای متفاوت از جنبه های مختلف حرکتی، گفتاری، شناختی، اجتماعی و خودیاری ، مشکلات یادگیری یک کودک کم توان را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهند. پس از مشخص شدن نقاط ضعف و قوت کودک، یک برنامه آموزشی متناسب با نیاز کودک تدوین می شود. اجرای برنامه آموزشی تهیه شده نیازمند نظارت مستقیم و مداوم تمامی متخصصین درگیر در طراحی برنامه است. بخش آموزش روزانه با دراختیار داشتن تمامی سازو کارهای لازم برای تدوین و اجرای برنامه های آموزشی ویژه کودکان در سنین طلایی زندگی در نظر گرفته شده است. وجود مربیان با تجربه و آموزش دیده در تعلیم و تربیت کودکان ویژه، کار تخصصی گروهی، ارزیابی و سطح بندی دقیق کودکان، برنامه آموزشی جامع و کامل و فضای مناسب جهت آموزش کودکان و همچنین وجود فوق برنامه های شاد و مفرح از مهمترین ویژگیهای بخش آموزش روزانه است. در بخش روزانه، بسته به سطح و میزان مشکل کودکان انتظار می رود که کودکانی که مشکلات زیادی ندارند در حداقل زمان ممکن آمادگی لازم برای ورود به مدرسه و اجتماع را پیدا کنند. کودکانی که مشکلات آنها زیاد است حداقل انتظار این است که توانائیهای لازم برای زندگی روزمره را پیدا کنند. آموزش توانائیهای کودکان کم توان ذهنی و کاهش میزان وابستگی آنها به والدین یک شعار اساسی حضور کودک در بخش آموزش روزانه است. نقش پدران و مادران در ادامه آموزشهایی که در این بخش به کودکان ارائه می شود بسیار مهم است. حضور مرتب والدین به ویژه مادران در جلسات آموزشی بخش و ارائه گزارش مرتب آنچه که در طی روزها و ساعات آموزشی برای کودک اتفاق می افتد نیز یکی از بارزتریرن ویزگیهای این شیوه آموزشی است.
مرکز آموزشی و توانبخشی امام علی (ع علاوه بر آموزش مهارتهای اجتماعی، خودیاری و شناختی در قالب کلاسهای آموزشی، زمینه آماده سازی این کودکان جهت ورود به مدرسه و رسیدن به سطح استقلال نسبی آنها را نیز فراهم نموده است.

بخش های مختلف مرکز

پرسنل تخصصی مرکز

هر چهارشنبه یک فستیوال

ساعت کاری مرکز

شنبه۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰
یک شنبه۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰
دوشنبه۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰
سه شنبه۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰
چهارشنبه۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰
پنجشنبه۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰

کارگاه های آموزشی

کارگاه کنترل و مدیریت استفاده از وسایل دیجیتالی

کارگاه ریتم و گیم

کارگاه پیگیری از معلولیت های دوران سالمندی

کارگاه از پوشک گرفتن

جلسه آموزشی فلج مغزی ( cp)

کارگاه کنترل و مدیریت خشم

رضایت والدین

دوشنبه های آشپزی